Friday 27 October 2017

Hakukoneoptimointi on ennakointia

Kun kilpailutilanne tiivistyy, ennakoinnin merkitys korostuu. Hakukoneoptimoinnilla varmistat ennakolta, että tuotteesi ja palvelusi ovat hakukoneissa näkyvillä silloin, kun niitä etsitään.

Hakukoneoptimointi vaiheessa etsitään yrityksellesi tärkeät hakusanat, joilla halutaan näkyä Googlen hakutuloksissa. Toimiva ja tuloksia tuova hakukoneoptimointi alkaa siitä, että verkkosivusto tehdään alusta lähtien Googlen näkökulmasta. Toki optimointitoimenpiteet auttavat jo pystyssä oleviakin sivuja, jotka eivät sijoitu hakukoneissa ja se kannattaa aina tietenkin tehdä.

Jos sinua kiinnostaa oma sijoitus hakukoneissa, niin kannattaa selvittää mitkä ovat tuottavimmat hakutermit ja ettei ne ole liian kilpailtuja, jotta niille kannattaa lähteä sivujasi optimoimaan. Tämän voit tehdä vaikka itse ilmaisilla ohjelmilla, mutta kannattaa toki laskea hintaa omallekin ajalle - usein hakukone-ammattilainen tekee sen kustannustehokkaammin sekä lopputulos on jotain muuta kuin mutu-tietoa.


Hakukoneoptimointi hinta

Hakukoneoptimointi hinta on pieni verrattuna siihen, ettet sitä tekisi. 90% asiakkaistasi aloittaa tuotteiden tai palvelujen etsimisen netistä. Vaikka yrityksesi toiminta ei vielä olisikaan riippuvainen sijoituksesta hakukoneissa, se voi olla sitä joku päivä - ja silloin on jo hieman myöhäistä aloittaa...

Jos tiedät omat merkittävät hakusanasi, niin kannattaa tutkia, kuinka niillä sijoitut eri hakukoneissa. Jotta tulos olisi aito, hakusanat täytyy syöttää hakukoneeseen "incognito/private"-tilassa. Silloin oma selaus- ja hakuhistoriasi ei vääristä tulosta. Koska kuitenkin olet omilla sivuillasi vieraillut, jää siitä Googleen jälki ja se suosii vierailemiasi sivuja myös hakutuloksissa.


No comments:

Post a Comment